12 november 2011

Fototriss - KVINNLIGT


Förra veckan var temat Manligt och jag visade då tre olika manliga skulpturer. Här kommer er skulpturer på dagens tema Kvinnligt.
 Den nakna kvinnokroppen är förstås kvinnlig. Skulpturen är gjord av Bror Hjort och står på   Marabouparken i Sundbyberg.

Den andra skulpturen står utanför Parken Zoo i Eskilstuna. Att kvinnan ska ta hand om barnen har ju tidigare varit vanligt. Som tur är så tar också männen idag allt större ansvar. Jämställdheten går framåt även om det tar tid.

Den tredje skulpturen tycker jag visar lyckliga, frigjorda kvinnor! Den finns i Torremolinos i Spanien.



22 kommentarer:

  1. Tänk så många fina skulpturer det finns i vårt avlånga land...
    Fin triss!

    SvaraRadera
  2. Den sista skulpturen är härlig, så vill jag att kvinnor ska känna sig!

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder, bra tolkning!

    SvaraRadera
  4. Det är mäktigt med skulpturer..det är intressant och tjusigt.

    SvaraRadera
  5. Smart av dig att söka dig till konsten. :-)
    Fina statyer, men klart olika.
    Jag faller för livslusten och den smittande glädjen i den tredje, spanska statyn. Härligt. :-)
    Tack för din kommentar. Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  6. Statyer av kvinnor = kvinnligt. Snygg triss!

    SvaraRadera
  7. Fina bilder och vackra skulpturer - gillar den tredje bilden bäst eftersom jag försöker leva efter det mottot (inte lätt alla gånger), men livet är för härligt för att man ska "gräva ner sig"...
    ha fortsatt skön söndag

    SvaraRadera
  8. Snygga skulpturer. Jag gillar den med barnvagnen.

    SvaraRadera
  9. Flotte skulpturer på hver sin måte! - og selvfølgelig en super måte å lage triss på;)

    SvaraRadera
  10. Underbara skulpturer där den sista foton blir min favvo...
    underbar bild!

    Ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  11. Det var riktigt fina skulpturer :)

    SvaraRadera
  12. Bra med skulpturer, lätt att fånga dem på bild!:)

    SvaraRadera
  13. Trean är min favorit och den blir jag glad av.

    SvaraRadera
  14. Annorlunda triss som jag verkligen gillar, speciellt som uppföljare till manligt.
    Ditt bidrag till Bildligt talat är helt underbar:-)

    SvaraRadera
  15. Interesting comparisons of the sculptures.

    SvaraRadera
  16. Tre riktigt kvinnliga skulpturer!

    SvaraRadera
  17. Bra och genomarbetad triss. Jag har också med en framåtsträvande kvinnoskulptur i min triss.

    SvaraRadera
  18. Riktigt vackra och talande skulpturer åt det kvinnliga hållet.. din tvåa är ju hur cool som helst :)

    SvaraRadera
  19. Jättefin triss, fina bilder. :)

    SvaraRadera
  20. Stackaren med barnvagnen ser ju lite utsliten ut ... Bra trissat!
    Jag har med en staty från Granada ;-)

    SvaraRadera
  21. Gillar verkligen barnvagnen - den såg riktigt häftig ut - eller ovanlig om man så vill.
    Härlig kvinnlig triss.
    Ha en alldeles underbar vecka.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...