25 mars 2011

Blooming Friday - I LUFTEN/IN THE AIR



Nu är himlen så blå och både växter och människor trivs.
 Mitt citronträd växer och ger så många frukter. Samtidigt är det fullt med blommor på trädet så snart blir det nya små citroner.
Fikonträdet kommer samtidigt med små bladknoppar och små fikon. Bilden på fikonträdet tog jag uppe i bergen för några dagar sedan. Här nere vid kusten så har trädet kommit llite längre.
Till sist en bild på min potatisblomma. Den har nu blivit en stor buske som sträcker sig allt högre mot skyn.

18 kommentarer:

  1. Ahh och ohh! Så vackra färger du omges av. Härligt med citron- och fikonträd! Mitt fikonträd tycker att det är vinter fortfarande - och det är det ju nästan...

    Ha en bra helg,
    kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Very beautiful photos of stunning flowers with great bokeh!

    SvaraRadera
  3. Som vanligt superfina bilder hos dig! Jag kan se att våren kommit på allvar till er, kanske är det redan försommar? Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder.
    Himmelen är ju så fint blå. Högsommar hos dig kan jag förstå.

    Ha en fin helg i värmen
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Så läckra bilder mot den blå himlen!!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  6. Ah, Spring! :) Just beautiful.

    SvaraRadera
  7. Du visar sådant som vi inte ser här i mellansverige. En glimt från en annan värld, inte så långt bort, men ändå något att drömma om.

    SvaraRadera
  8. Så härligt att kunna ha ett citronträd! Jag har läst att det kan ha blommor och frukter samtidigt, underbart.
    Potatisblomma brukar jag ha i kruka på somrarna, stammad är den en av mina favoriter. En vinter övervintrade jag den men den blev inte fin nästa sommar, mest bara blad. Men som ettåring funkar den jättebra, blommar hela sommaren.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  9. Ja vi ligger nog lite efter vi här i norden....
    Men blå himmel har vi haft några dagar ;))
    Ha en bra helg ;)

    SvaraRadera
  10. Mmmmmmmm, vad läckert det skulle vara med ett citron/citrus-träd! Mina kärnor (satta 2009) växer på, så om sisådär 10 år kanske?
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  11. Det är mycket luft i allt det blå! Längtar till mera blått här i Norrland.
    tack för dina fina ord. gillar själv vattenspridarbilden. Minns hur jag kämpade för att få med vattnet i båda riktningarna på en och samma bild.
    /Anette

    SvaraRadera
  12. så stor potatis växt? oj då Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder!
    Vår i luften? Jo, faktiskt, lite grann. Jag blev så glad i morse när jag landade i Sverige att det var soligt även om det blåser kalla vindar (ruskade om planet en aning). Kunde ha varit värre. ;)

    SvaraRadera
  14. Åh... vad jag gillar din sista bild på potatisblomman så vacker och fin o vacker. Önskar dig en härlig helg..Monica

    SvaraRadera
  15. Snyggt! Vilka fina bilder du bjuder på denna vecka. Nu är det väl helt underbart nere i Nerja. Jag köpte mina trädgårdsskor i Nerja och nu har de gått sönder mina älsklingar...så jag måste åka söder ut ;-)

    Remember it is The Earth Hour today!

    Tyra @ Tyra’s Garden

    SvaraRadera
  16. Vackra sommar bilder längtar tills man får ta fram studsmattan och se då barnen hoppar.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Very pretty photos.

    SvaraRadera
  18. Så läckra bilder! Drömmer om ett citronträd...och förnimmer nästan doften...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...