13 februari 2011

Fototriss - KONST eller KONSTIGT



 
De här fina väggmålningarna ingick i ett konstprojekt i Sevilla i höstas. Ca 35 professionella konstnärer fick i uppdrag att måla ett stort antal husfasader i ett nedslitet bostadsområde i staden. Det hela blev en stor succé och folket som bor i området blev mäkta stolta. Det höjde områdets status avsevärt. Det var så kul att se de ollika målningarna! Jag har tidigare visat en husmålning med en vacker flamencodansös se här. Den ingick också i det här projektet. Fler konst(iga) objekt finns att se hos Fototriss!

31 kommentarer:

  1. Åh vad fint, jag förstår att de som bodde där blev nöjda..måste gjort en otrolig skillnad :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina konstverk...underbara häftiga...färgrika.-Gillar!! Skulle vara kul att se...Kram Karina

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Kan väl klassas som både konst och konstigt!

    SvaraRadera
  4. Mycket vacker konst! Och att leva gott är väl ingen konst för dig som bor halva året i sol och värme!

    /Åsa

    SvaraRadera
  5. Kul att man gör något åt fula husfasader!

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt att få se dessa graffiti-konstverk!
    Tack.

    Soliga hälsningar från Västergötland och SoF!

    SvaraRadera
  7. Verkligen fina konstverk.

    SvaraRadera
  8. Ja de väggarna hade jag gärna velat se i verkligheten.Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  9. Tänk vad färg o form påverkar oss människor..du har alltid så mycket intressant att visa..underbara målningar t.ex :)

    SvaraRadera
  10. men åh vilka väggar!
    Det sista färgrika fotot blir min favvo!
    Vilken färgklick i allt det gråa....
    Härligt!

    SvaraRadera
  11. Vilka fanatstiska verk!
    Inte undra på att det blir lite trevligare att bo där!
    Bara känslan att ngn bryr sig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Detta är konst, absolut! Helt underbara bilder. Hoppas att alla klickar på bilderna två gånger för att se hela härligheten. Det är först då som bilderna kommer till sin fulla rätt. Tack för att du visade! Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  13. Vilka vackra konstverk. Fler husväggar i världen borde prydas på liknande sätt. Fint triss!

    SvaraRadera
  14. Vilken tjusig väggkonst du har i din omgivning. den blir jag glad att titta på. Ha dé!

    SvaraRadera
  15. Vilken fin konst på husen,kanonläcker triss!

    SvaraRadera
  16. Det här är verkligen konst! Så vansinnigt fint det blev på de annars så tråkiga husen.

    SvaraRadera
  17. Verkligen snyggt med väggkonsten, gillar verkligen att de är så färgstarka!

    SvaraRadera
  18. Verkligen vackert! En av de finaste trissarna!

    SvaraRadera
  19. Den nedersta lyser ju onekligen upp omgivningen rejält.

    SvaraRadera
  20. Fantastiskt fina husfasadkonstverk, tänk att förgylla tråkiga hus så färgläckert. Trean bara älskar jag:).

    SvaraRadera
  21. Wow, vilka konstverk. Ett sådant skulle jag gärna ha på våra gavlar i huset. Månntro vad de äldre i huset skulle tycka, äldre än mig alltså. Inte pga av åldern utan pga av deras syn på saker och ting skulle det aldrig bli ett bifall. =)

    SvaraRadera
  22. Jättevackra husmålningar!
    Den mittersta tycker jag är vackrast.

    SvaraRadera
  23. Vilken bra tolkning du har gjort.
    Konst eller konstigt kan man verkligen säga om dessa målningar.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  24. Det här gillar jag verkligen! Färg på väggar ska det vara i bostadsområden. Snyggt!

    SvaraRadera
  25. Ja det var väldigt läckert, förstår att dom blev stolta.
    Ha en skön vecka du som slipper snöstormar;-)

    SvaraRadera
  26. Häftigt! Men det är ju inte första snygga bilden som kommer från din blogg. Spanien är visst full av konstnärer av alla de slag.
    Ha det

    SvaraRadera
  27. Fargerikt er det, i hvert fall. Og fint dokumentert:)

    SvaraRadera
  28. Hel underbart Cecilia!!! Kan du inte skicka upp konstnärerna till Stockholm för lite uppiffning av tråkiga fasader.
    Älskar din triss!!!

    SvaraRadera
  29. Helt makalöst fina är de dessa väggmålningar. Snacka om att liva upp :-)

    SvaraRadera
  30. Jag tokgillar väggmålningar - de här var uppfriskande färgstarka - härliga att se!

    Mina trädklättrande konstverk finns i slottsparken vid Woburn Abbey, norr om London.

    SvaraRadera
  31. Jag älskar pussel, så den sista bland alla dessa färggranna konstverk får bli min favorit! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...