26 februari 2009

Torsdagsreflektion

Den här veckan har jag varit extramatte till lilla borderterriern Hilda. Hennes husse och matte åkte till karnevalen i Cadiz och då passade vi på att vara hundvakt. Mycket trevligt.

Jag saknar verkligen att ha hund, men ibland måste man välja. Det är svårt att ha hund när man bor på olika ställen och reser mycket. Vi hade tidigare två underbara stora goa leonberger och fick även två valpkullar med nio valpar i varje kull! Helt underbart! Men ett bra alternativ nu är dock att kunna ta hand om Hilda tex ibland! Och om några år, då kanske ...

8 kommentarer:

  1. Men åh vilken söt tös :) Varje period i livet har sina möjligheter. Som du skriver, just nu har ni inte hund men kan njuta av andras hundar! Men i framtiden kanske ni kommer ha hund, och i dåtiden har ni haft många goa hundar. Just här och nu skall ni njuta av att vara hundfria, för trots allt är det en hel del pyssel med hundar. Jag skaffade hund för snart 13 år sedan och det ångrar jag inte för en sekund...det var underbart och härligt att ha en livskamrat att dela allt med. Just nu har jag svårt att hinna med mina hundar, för barn, jobb, hus osv tar på tok för mycket tid för att mina hundar och jag skall ha något egentligt värdefullt utbyte. Den dag hundarna inte orkar mer, då blir det paus...men bara paus! För som pensionär skall jag ha en chihuahua i min handväska ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, vad vore livet utan hund? Det skulle kännas väldigt tomt tycker jag. Samtidigt som det är mycket jobb också. Förstår ju att det svårt att ha hund när jag hör din situation. Men då är det ju perfekt att "låna" en! Vilken sötis! / Karin

    SvaraRadera
  3. En liten raring! Tur att du får låna en hund ibland då. Även om hon är lite mindre än Leonberger!
    Jag har nu varit "matte" i ett och halvt år. Oj, vad tiden går. Ångrar inte att vi köpte hund, men det blir ju lite trixande och fixande ibland. Å andra sidn är jag van vid det med 4 barn!

    SvaraRadera
  4. Jättesöt vovve! Vår hund dog för ca 4 år sedan. Och nu brister tiden så vi känner att det inte är rätt mot hunden om vi skulle skaffa en. Men att ha en hund är underbart.

    SvaraRadera
  5. Oj så fin! här disskuterar vi hund, men frågan är vem ska ta ansvar...inte jag..

    SvaraRadera
  6. Åh så söt hon är lilla Hilda. Jag skulle också väldigt gärna vilja ha hund. Men just nu passar det inte.

    Min första hund, en korthårig tax, fick jag när jag var 10 år. Vilken lycka det var att äntligen efter många års tjat äntligen få den där efterlängtade lilla kamraten.

    Tack för din kommentar hos mig! /Ingrid

    SvaraRadera
  7. Javisst det är alldeles utmärkt att vara hundvakt. Det har jag också varit en hel del. VIlken söt liten hund. Jag förstår att du vill ha en. Tack för din kommentar hos mig.

    SvaraRadera
  8. Men vilken tur att du kan får vara extramatte. Förstår att det blir knepigt med hund när man bor som ni gör, även om de kan ha pass och flyga med. Men det är ju inte alla hundar som skulle vilja flytta sig två gånger om året.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...